کمیسیون رسیدگی به شکایات
- ماده 16- خریداران و مصرفکنندگان میتوانند شکایت خود را در مورد تخلفهای صنفی واحدهای صنفی به اتحادیههای ذیربط اعلام نمایند. اتحادیههای صنفی موظفند شکایات دریافتی را جهت رسیدگی به کمیسیون رسیدگی به شکایات ارجاع نمایند.
- ماده 17- کمیسیون رسیدگی به شکایات موظف است ظرف مدت یک هفته شکایات دریافتی را رسیدگی نموده و نظر خود را به رییس اتحادیه جهت اقدامات قانونی اعلام نماید.
- ماده 18- اتحادیه موظف است حـداکثـر ظـرف مدت 3 روز شکایت دریافتـی و نظـر کمیسیون رسیدگی به شکایات را مورد بررسی قرار داده و در صورت احراز عدم تخلف فرد صنفی، یا انصراف شاکی، با اعلام مراتب، پرونده را مختومه نماید. در غیر این صورت و یا اعتراض شاکی، پرونده را بر اساس ماده 72 قانون نظام صنفی جهت رسیدگی به هیأتهای بدوی ارسال نماید.
- ماده 19- کمیسیون میتواند درموارد ضروری نظر مجمع را درخصوص شکایات واصله از طریق اتحادیه مربوطه استفسار نماید.
- ماده 20- کمیسیون میتواند جهت احراز حقیقت امر و کشف واقع و صدور نظریه موجه و همچنین تشخیص و انطباق شکایت مطروحه با شرح وظایف خود و نهایتاً جلوگیری از تداخل در امور مراجع قضایی از وجود مشاور و متخصص مربوطه استفاده نماید.